Na het ontbijt en afscheid genomen te hebben van de vrolijke eigenaar van La Cascade, vertrokken we voor een reis door een stukje Italië en als eindbestemming Naters in Zwitserland.
De dag stond een beetje in het teken van de startproblemen van de V-Max, maar ach, dat hoort bij het avontuur en mag de pret niet drukken.
We stopten op de Col de l’Iseran om even wat plaatjes te schieten. Voor ons stond een wit bestelautootje en meteen kwam er een dame op me af, die van alles stond te ratelen in het Frans.
Waarschijnlijk probeerde ze me duidelijk te maken dat ze niet zo goed auto kon rijden en levensgevaarlijk was achter het stuur… Maar ik kan het mis hebben…
De omgeving was echt prachtig. Even verderop zijn we weer gestopt voor wat foto’s op 2770 meter hoogte.
In het dorpje Seèz zijn we gestopt om wat te drinken. Vanwege de startproblemen besloten we de accu te gaan bekijken van de V-Max.
Deze bleek droog te staan, dus ben ik in het dorp gedestilleerd water gaan halen in een poging de accu tot leven te wekken.
Na het bijvullen van de accu leek ons het een goed idee om meteen maar te lunchen bij het restaurant.
Na een stukje door Italië kwamen we bij de Mont Blanc tunnel. De wachttijd was daar een half uur. Gedurende die tijd probeerde Jack de V-Max aan de praat te houden, maar uiteindelijk sloeg hij toch af.
Voor de slagboom probeerden we de Italiaanse slagboom bediener uit te leggen dat de V-Max aangeduwd moest worden en gelukkig bleek hij heel hulpvaardig.
Nadat we de Mont Blanc tunnel uit waren, was het tijd om te tanken.
Omdat de accu niet meer voldoende tot leven was gekomen, besloten we om contact te zoeken met de ANWB om te kijken of we aan een nieuwe accu konden komen.
Daarvoor moesten we een stuk terug naar Sallanches. De ANWB stuurde ons in eerste instantie naar een Kawasaki dealer, maar deze had de bewuste accu niet op voorraad.
Gelukkig was er ook een Yamaha dealer in de buurt, die hem wel op voorraad had. Een collega motorrijder bracht ons daar naar toe.
Met een nieuwe accu en de belofte dat we de motor niet zouden starten met de startknop voor hij was opgeladen, vervolgden we onze weg.
Na nog een drink stop en een tankstop, kwamen we even na 8 uur bij het hotel aan.
Deze bleek gesloten. We belden aan en een vrouwenstem probeerde ons duidelijk te maken dat we een stukje verderop ons moesten melden.
We kwamen niet echt iets tegen. Aan de overkant van de weg was nog een hotel en gezien het tijdstip besloten we daar maar naar toe te gaan.
Ten midden van een enorme horde wijn nippende bejaarden, kwamen we bij de receptie terecht. We vertelden ons verhaal dat het hotel aan de overkant dicht was. Maar al gauw werd duidelijk dat deze receptie ook voor het hotel aan de overkant was…pfff…
Na de motoren achter het hotel gestald te hebben en ons opgefrist, konden we eindelijk wat eten.
De geplande route voor dag 7:
Lengte: 295 km
Laagste punt: 458 m
Hoogste punt: 2763 m
Om de route in Google Earth te bekijken: klik hier
Blauw: zoals gepland, Rood: zoals gereden
Plaats | Aankomst | Vertrek | |
La Cascade | Avrieux | 09:07 | |
Tankstop | Sollières Sardières | 09:24 | 09:32 |
Fotostop 1 | Col de l’Iseran | 10:08 | 10:14 |
Fotostop 2 | Col de l’Iseran | 10:23 | 10:31 |
Relais de Villard Accu bijvullen / Lunch | Seèz | 11:29 | 13:10 |
Grens Italië | Kleine St. Bernhardpas | 13:39 | |
Mont Blanc Tunnel (wachten) | Mont Blanc | 14:19 | 14:50 |
Grens Frankrijk | Mont Blanc tunnel | 14:54 | |
Tankstop / ANWB | Chamonix | 15:08 | 16:00 |
Kawasaki dealer | Sallanches | 16:27 | 16:38 |
Yamaha dealer | Sallanches | 16:42 | 17:23 |
Grens Zwitserland | Orsières | 18:15 | |
Stop | Finhaut | 18:17 | 18:22 |
Stop drinken | Martigny-Combe | 18:42 | 18:57 |
Tankstop | Steg-Hoktenn | 19:38 | 19:45 |
Hotel Adhoc | Naters | 20:06 |
Klik op de foto voor de foto’s
Recente reacties